Poradenství a terapie pro rodiny s dětmi s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem
Datum: | 28. Květen 10:00 - 12:00 |
---|---|
Místo: | RC Olivy, 8.května 27 Olomouc |
Obec s rošířenou působností: | Olomouc |
Organizátor: | RC Olivy |
Partneři: | nadační fond avast; MPSV; Olomouc; Olomoucký kraj; JAN |
Www: | http://www.olivy-os.cz/portal/index.php/poradenstvi-a-terapie/ |
Kontaktní osoba: | Mgr. Martina Kunčíková |
E-mail: | martina.kuncikova@olivy-os.cz |
Telefon: | 739 626 591 |
Soubory ke stažení: |
Neurovývojová terapie (NVT) - Mgr. Kateřina Přikrylová. Feuersteinova metoda instrumentálního obohacení (FIE) - Mgr. Iveta Křepelová. zvládání problémového chování ve školním i domácím prostředí - Mgr. Zdenka Štefanidesová. |
Mgr. Kateřina Přikrylová.
Neurovývojová terapie (NVT) – inhibice primárních reflexů. Přetrvávající primární reflexy mohou být příčinou mnoha problémů učení a chování. Bývají často přítomné u osob s PAS, ADHD dyslexii, dyspraxii, s logopedickými problémy, brání správnému psychomotorickému vývoji dítěte. NVT je založena na teorii replikace , tj. je možné replikovat konkrétní etapy vývoje prostřednictvím opakování pohybových vzorů založených na časném vývoji. Tím je možné facilitovat normální vývoj a eliminovat mnohé z fyzikálních, akademických a emocionálních problémů způsobených přítomností primárních reflexů.
Feuersteinova metoda instrumentálního obohacení (FIE) - Mgr. Iveta Křepelová.
Jedná se o ucelený systém pracovních listů, které rozvíjí poznávací funkce, učí smysluplně a dává dítěti jistotu, že zvládne problémy, se kterými se setkává. Cílem metody je učit děti myslet v souvislostech, strukturovat a organizovat poznatky, plánovat činnosti, vytvářet strategie a zároveň zlepšovat slovní zásobu a schopnost vyjadřování.
Nácvik zvládání problémového chování ve školním i domácím prostředí - Mgr. Zdenka Štefanidesová.
Základním posláním nabízené služby je motivování dítěte a pečujících osob (rodičů) k nastavení efektivních pravidel a struktury podoby domácí přípravy dítěte do školy. Během konzultací všichni členové rodiny získají informace a dovednosti, jak vytvářet podnětné domácí prostředí pro přípravu dítěte do školy, jakým způsobem projevovat zájem o prožitky dítěte spojené se vzdělávacím procesem, jak vést dítě k samostatnosti při přípravě do školy a především jak ocenit aktivitu a úspěšnost dítěte. A nastavit pravidla jeho chování.